top of page
onyar_bodeg-pizza_high-RGB.jpg

Xiitake en pols: un condiment que intensifica el sabor dels teus plats

versión en català


El xiitake és un fong originari d'Àsia que es cultiva des de fa segles majoritàriament en regions muntanyoses de la Xina i el Japó.


El xiitake té múltiples propietats beneficioses per a la nostra salut, i la més destacada és que es tracta d’un hepatoprotector, de manera que protegeix el fetge de toxines.


Enforteix el sistema immunològic, estimulant la producció d'interferó, limfòcits T i macròfags, de manera que ajuda en casos d'herpes, grips i refredats.


A més, té efectes antioxidants, afavoreix el control de la hipertensió i redueix el colesterol, ja que conté eritadenina.


També afavoreix la digestió ja que té molts enzims, especialment pepsina i tripsina.


Finalment, conté ergosterol, un nutrient que es converteix en vitamina D quan ens toca el sol, molt important per assimilar calci i fòsfor adequadament.


El xiitake es pot adquirir fresc, deshidratat o en pols. El xiitake ecològic Onyar es presenta en qualsevol dels tres formats, a més, també n’elaborem conserves de xiitake a la vinagreta i paté de xiitake. Però avui ens centrem en la versió en pols.


Quina és l'aplicació culinària del xiitake en pols?


El nostre xiitake ecològic en pols es mol a partir de fongs xiitake assecats que nosaltres mateixos cultivem. A l'assecar el xiitake, s'intensifica el seu sabor, fet que el converteix en un excel·lent condiment per afegir a sopes i salses, especialment salses per acompanyar plats de pasta.


Es pot afegir també a guisats, en plats de pollastre i peix a el vapor, i també és ideal per condimentar un risotto de bolets, o unes verdures escalivades. En realitat, és un potenciador de sabor que combina molt bé i que, com hem dit, destaca per les seves propietats saludables.


versión en castellano

Shiitake en polvo: un condimento que intensifica el sabor de tus platos


El shiitake es un hongo originario de Asia que se cultiva desde hace siglos mayoritariamente en regiones montañosas de China y Japón.


El shiitake tiene múltiples propiedades beneficiosas para nuestra salud, y la más destacada es que se trata de un hepatoprotector, por lo que protege al hígado de toxinas.


Fortalece el sistema inmunológico, estimulando la producción de interferón, linfocitos T y macrófagos, por lo que ayuda en casos de herpes, gripes y resfriados.


Además, tiene efectos antioxidantes, favorece el control de la hipertensión y reduce el colesterol, ya que contiene eritadenina.


También favorece la digestión ya que tiene muchos enzimas, especialmente pepsina y tripsina.


Por último, contiene ergosterol, un nutriente que se convierte en vitamina D cuando nos da el sol, muy importante para asimilar calcio y fósforo adecuadamente.


El shiitake se puede adquirir fresco, deshidratado o en polvo. El shiitake ecológico Onyar se presenta en cualquiera de los tres formatos, además también elaboramos conservas de shiitake a la vinagreta y paté de shiitake. Pero hoy nos centramos en la versión para espolvorear.


¿Cuál es la aplicación culinaria del shiitake en polvo?


Nuestro shiitake ecológico en polvo se muele a partir de hongos shiitake secados que nosotros mismos cultivamos. Al secar el shiitake, se intensifica su sabor, lo que lo hace un excelente condimento para agregar a sopas y salsas, especialmente salsas para acompañar platos de pasta.


Se puede agregar también a guisos, y espolvorearlo en platos de pollo y pescado al vapor, o para condimentar un cremoso risotto de setas, o unas verduras asadas. En realidad, es un potenciador del sabor que combina muy bien y que, como hemos dicho, destaca por sus propiedades saludables.




23 views
bottom of page